Przeskocz do treści

10 jednodniowych wycieczek po Holandii.

Kiedy odwiedziliśmy Holandię w zeszłym roku, włożyłem wiele trudu, aby wybrać się na kilka jednodniowych wycieczek z Amsterdamu. W Holandii jest tak wiele miejsc wartych zobaczenia, jednak ludzie zawsze chcą spędzić cały dzień tylko w Amsterdamie i planują zwiedzić tylko Amsterdam. To wspaniałe miasto, nie zrozumcie mnie źle, kocham Amsterdam, ale to OGROMNIE zmarnowana okazja, aby nie zobaczyć innych atrakcji Holandii kiedy ma się na to szansę. W tym artykule, powiemy wam o najlepszych 10 jednodniowych i rodzinnych wycieczkach po Holandii.

Pochodzę z Holandii, więc bardzo dużo podróżujemy między Cape Town a Amsterdamem i zwiedziliśmy WIELE różnych miejsc w Holandii. Ostatnim razem będąc w Amsterdamie, byliśmy odrobinę przytłoczeni ilością osób, więc przeszukaliśmy i znaleźliśmy najlepsze wycieczki po Holandii. Amsterdam jest wspaniały, ale nie jest jedynym miejscem w Holandii, które zasługuje na twoje zainteresowanie. Więc jeśli planujesz odwiedzić Amsterdam, upewnij się, że będziesz miał wystarczająco czasu na kilka całodniowych wycieczek do najciekawszych holenderskich atrakcji.

Obecnie, większość ludzi zna kilka atrakcji Amsterdamu np. rejs po kanale, dzielnice latarni (ok, może bez swoich dzieci… LOL) i oczywiście wspaniałe muzea- Rijksmuseum i muzeum Van Gogha. A co powiecie na edukacyjną wycieczkę do największego portu w Europie? Albo najbardziej stylowego miasta Holandii? No i oczywiście mamy również przepiękne plaże. W tym artykule znajdziesz 10 wycieczek z Amsterdamu, na które warto zwrócić uwagę.

Odwiedź Rotterdam-  Manhattan nad rzeką Maas

10 jednodniowych wycieczek

Rotterdam oddalony jest od Amsterdamu o 70km ( to tylko 40 minut drogi pociągiem) i jak najbardziej jest jednym z miejsc wartych zobaczenia w Holandii. Jest ogromnie interesującym miastem, dzięki licznym nowoczesnym muzeom oraz kulturową różnorodnością. Rotterdam może poszczycić się największym portem morskim w Europie i gorąco polecamy rejs statkiem, podczas którego będziecie mogli podziwiać port w pełnej okazałości. Hotel New York jest ikoną Rotterdamu, której z pewnością nie możesz przegapić. Napij się kawy na jego tarasie, a następnie przejdź się do Fenix Food Factory, gdzie możesz wybierać spośród wielu straganów z jedzeniem. Odwiedź kultowe sześcienne domy, zrelaksuj się w basenie na SS Rotterdam i wiele wiele więcej. TUTAJ możesz przeczytać szczegółowy artykuł o naszym 3 dniowym pobycie w Rotterdamie.

Na zdjęciu po prawej widać słynne żółte sześciokątne domy, widziane ze starego portu. Rotterdam to naprawdę wspaniałe miasto!

Haga

10 jednodniowych wycieczek

Aby dotrzeć z Amsterdamu do Hagi, wystarczy 40 minutowa podróż pociągiem. Szczerze mówiąc, transport publiczny w Holandii jest niesamowity. Dzięki niemu, możesz bardzo sprawnie poruszać się po całym mieście i dotrzesz wszędzie gdzie chcesz. Oczywiście Haga znana jest z Pałacu Pokoju oraz licznych ambasad, które się tam znajdują. Miałem przyjemność uczęszczania do Międzynarodowej Szkoły Hotelarskiej znajdującej się w Hadze, więc mam bardzo miłe wspomnienia związane z tym miastem.  Ma tutaj swoją siedzibę parlament, tak więc masz szansę spotkać ministra, może nawet dwóch (oczywiście jadących na rowerach). Premier znany jest z tego, że dojeżdża do pracy rowerem (zresztą jak wielu Holendrów),nieważne czy w słońcu czy w deszczu. Madurodam jest interaktywnym parkiem miniatur, mieszczącym się w Scheveningen. Wizyta w Madurodam jest ekscytującym oraz edukacyjnym przeżyciem dla całej rodziny.

Spędziliśmy wspaniały poranek na plaży, odwiedzając naszego przyjaciela z RPA, który właśnie przeprowadził się do Holandii.

Dzień na plaży

10 jednodniowych wycieczek

TAK, w Holandii są plaże, więc jeśli jest upalny dzień, dobrym pomysłem będzie wycieczka do Zandvoort albo do Scheveningen, który znajduje się niedaleko Hagi. Jeśli jest naprawdę gorący dzień, plaże będą pełne ludzi i trudno będzie znaleźć miejsce. Holendrzy naprawdę doceniają słoneczne dni, znajdziesz wtedy na ulicach wielu ludzi, po prostu cieszących się słońcem i rozkoszujących się tym rzadkim zjawiskiem (mimo wszystko, lato w 2018r. było wspaniałe, mieliśmy 5 słonecznych tygodni, to było niesamowite).

Wiedziałeś, że Holandia ma na północy kilka pięknych wysp? Jeśli masz trochę więcej czasu niż 1-2 dni, myślę, że powinieneś odwiedzić jedną  z tych wysp. Na przykład wyspa Vlieland, jest obszarem gdzie samochody mają zakaz wjazdu. Wspaniałe miejsce na spędzenie czasu z dziećmi! Aby dotrzeć na wyspę, możesz użyć promu, który odpływa ze stałego lądu.

Odwiedź Utrecht

Utrecht

Dobrym pomysłem na jednodniową wycieczkę jest miasto Utrecht , oddalone o 30 minutową podróż pociągiem z Amsterdamu. Mieszkałem w Utrecht zanim wyprowadziłem się do RPA, więc mam wiele wspomnień, związanych z tym miejscem. Jest o wiele mniejszy niż Amsterdam, ale także posiada kanały co sprawia, że jest on uroczym miastem. Możesz skorzystać z rejsów po kanale albo wejść na wieżę Domtoren, która jest najwyższą wieżą kościelną w Holandii. Ma 112 metrów wysokości. Jeśli lubisz jeździć na rowerze, co jest bardzo pochwalane w Holandii, możesz wypożyczyć rower i udać się na przejażdżkę wzdłuż rzeki Vecht. Trasa ta prowadzi przez najpiękniejszą część Holandii, dodatkowo droga na całej jej 46kilometrowej długości jest całkowicie płaska! Nawet jeśli dojedziesz tylko do Maarsen i Loenen, zobaczysz piękne wioski, młyny, zamki, mosty i urocze tarasy, które sprawią, że zechcesz zatrzymać się na tam na chwilę. Naprawdę poczujesz się częścią Holandii! Wspaniałe przeżycie dla całej rodziny.

Jeśli masz małe dzieci, nie obejdzie się bez wizyty w muzeum ‘Nijntje’. Każde holenderskie dziecko KOCHA tego słodkiego króliczka. Znajdziesz tam wiele książek o przygodach Nijntje, jak również mnóstwo edukacyjnych zabawek w kształcie tego uroczego króliczka i jego przyjaciół.

Maastricht, najbardziej stylowe miasto w Holandii

10 jednodniowych wycieczek

Około 2.5 godziny pociągiem dzieli Amsterdam od Maastricht. To miasto leży kilka kilometrów od granicy z Belgią oraz kilka kilometrów od granicy z Niemcami, jest to więc bardzo międzynarodowe miasto, posiadające nawet ogromny uniwersytet. Maastricht jest zakupowym rajem dla tych, którzy uwielbiają haute couture. Spacerowanie po ulicach Maastricht,  wpatrywanie się w przepiękne witryny sklepowe, delektowanie się kawą na różnych cudownych placach, np. takich jak Onze LIeve Vrouweplein, to nasze ulubione zajęcia w Maastricht. Bonnefanten Museum to kolejna atrakcja, której nie powinieneś przegapić. Tym razem, gdy odwiedziliśmy Maastricht, zdecydowaliśmy się popłynąć statkiem z Maastricht do Liege w Belgii. Nasz statek przepłynął przez śluzę wodną, gdzie musiał pokonać 15 metrową różnicę w poziomie wody.

Szybka wycieczka do Paryża

paryż

Jasne, czemu nie? Wiedziałeś, że podróżując super szybką koleją Thalys, podróż z Amsterdamu do Paryża trwa tylko 3.5h? Jeśli chcesz po prostu odhaczyć Paryż, na swojej liście,  to pewnie, możesz zrobić to w jeden dzień. My byliśmy w Paryżu przez 3 dni. Dotarliśmy do Paryża o 13:30, o 15 byliśmy na pokładzie czerwonego autobusu, który obwiózł nas po Paryżu, w tym koło wieży Eiffla. Następnie zjedliśmy obiad, tuż obok naszego hotelu w Mantparnasse. Nadal mieliśmy energię (tak, moja 6letnia córka jest niezła w nadążaniu za mną) więc postanowiliśmy, że wejdziemy na punkt widokowy, znajdujący się w naszym hotelu, aby pooglądać wieżę Eiffla, która jest podświetlana po każdym zachodzie słońca. Teoretycznie, moglibyśmy wtedy wskoczyć w szybki pociąg Thalys i być z powrotem w Amsterdamie o około pierwszej w nocy. Wiec, TAK, jednodniowa wycieczka do Paryża jest całkowicie możliwa, dzięki super szybkiej kolei. I naszych nieskończonych pokładów energii!

Przeżyliśmy z Rosie wspaniałe 3 dni w Paryżu. TUTAJ możecie przeczytać o wszystkim, jak zaplanowałem tą wycieczkę i  co dokładnie robiliśmy! Z pewnością kiedyś wrócimy do Paryża, jest tam tyle rzeczy do zrobienia! Nigdy nie myślałem o odwiedzeniu Paryża, ale Rosie wspomniała, że chciałaby zobaczyć wieżę Eiffla, więc pojechaliśmy. I pokochaliśmy to miasto!

Biesbosch, ujście rzeki niedaleko Dordrecht

10 jednodniowych wycieczek

Ten widok zwalił mnie z nóg, to było coś niesamowitego. Polecam dla tych, którzy mają auto, ponieważ nie ma zbyt wielu połączeń transportu publicznego, które byłyby optymalne do podjęcia tej podróży z Amsterdamu, zajęłoby to około 2.5h, a Dordrecht oddalone jest od Amsterdamu tylko o 100km, więc wynajem auta byłoby rozsądniejszą opcją. I oto jesteś, pośrodku dziewiczej natury. Razem z całą rodziną wypożyczyliśmy kajaki i była to genialna decyzja, zwłaszcza, że moja córka jest zafascynowana kajakarstwem. Zawsze myślałem, że tylko w Afryce można znaleźć taką piękną przyrodę, (taką jak delta Okavango w Botswanie) ale teraz, zakochałem się w naturze mojego własnego kraju. Nasza wycieczka do Biesbosch była wspaniała i na pewno wrócimy tam podczas kolejnej podróży. Możesz tam chodzić, jeździć na rowerze, jest tam również urocze centrum edukacyjne, gdzie można się dowiedzieć wszystkiego o tutejszej florze i faunie.

Efteling- najpiękniejszy park rozrywki

Efteling

To najsłynniejszy, wielokrotnie nagradzany park rozrywki, który kochają WSZYSTKIE holenderskie dzieci i były tam przynajmniej raz. Moja córka wciąż boi się przebierańców, więc nie jest to najlepsze miejsce dla niej, ale Efteling jest naprawdę wyjątkowe i ma duże doświadczenie w pracy z rodzinami. Ciągle czekam, aż moja córka zacznie lubić tego typu rzeczy. Podróż z Amsterdamu do Efteling trwa godzinę i 15 minut, więc jak najbardziej można tam pojechać i zwiedzić w ciągu jednego dnia. Jadąc transportem publicznym, będziesz musiał wsiąść w pociąg z Amsterdamu do Den Bosch a następnie w Den Bosch pojedziesz autobusem do De Efteling.

Keukenhof

10 jednodniowych wycieczek

Jedną z popularniejszych wycieczkowych opcji, jest wizyta w ogrodzie Keukenhof, który jest otwarty jedynie przez 2 miesiące w roku, na wiosnę. Musisz sprawdzać każdego roku dokładne daty otwarcia, ale zazwyczaj możliwe jest odwiedzenie tego miejsca od połowy marca do połowy maja. Najlepszą porą na zwiedzanie Keukenhof jest połowa kwietnia. Jednakże, jest to jednocześnie czas kiedy jest tam najwięcej turystów. Musisz się zastanowić, czy chcesz tylko nacieszyć się tym pięknym ogrodem, czy może chcesz zobaczyć kwitnienie wybranych kwiatów, wymaga to bowiem odpowiedniego zaplanowania swojej podróży. Holandia znana jest ze swoich tulipanów, a te kwitną tam od pierwszych tygodni kwietnia . Keukenhof usytuowany jest w Hillegom, południowej Holandii. Dzieciom organizuje się tam poszukiwanie skarbów, jest tam małe zoo oraz plac zabaw aby zapewnić rozrywkę również tym najmłodszym. To wspaniała, radosna, kolorowa wycieczka dla całej rodziny.

Plan Delta- by chronić Holandię przed morzem

Delta

Holandia słynie ze swojej gospodarki wodnej i nie bez powodu. W 1953r.kraj ten doświadczył straszliwej powodzi, w której wielu ludzi straciło życie. W związku z tym, rząd zdecydował chronić państwo od otwartego morza i zlecił Plan Delta. To niezwykle edukacyjna wycieczka, podczas której możemy dowiedzieć się jak wały przeciwpowodziowe czy śluzy chronią Holandię przed powodzią. W tej okolicy, możesz również zwiedzić historyczne wioski- Veerle, Zierikzee, Middelburg oraz Domburg.